Klikněte pro hledání

Kola

Pekla severu se blíží… Startuje letošní RoadCup a pokračuje český pohár elity. Na jednom novém a druhém známém okruhu

Sdílet

Rozpoutejte inferno (v pedálech) a vydejte se na cestu do ráje. I tak by se dal vyložit vzkaz úvodního závodního double-podniku poslední dubnový víkend (26. a 27. 4.). Z Pekla severu v Českosaském Švýcarsku vyrazíte do celé sezóny bohatě nabitého a rozšířeného Road Cupu (8. ročník, 16 destinací a 25 závodů!), který vám (jistě) přinese endorfinové a výkonnostní uspokojení.

Už potřetí startuje Road Cup propojením komunity hobby cyklistů s profíky, neboť na stejných tratích se po oba dny konají, jak open závody, tak český pohár elity.

Sobotní první díl, Peklo severu I, s epicentrem v Krásné Lípě, však nově mění okruh. „Některým místním vadily uzavírky, snažíme se hledat co nejoptimálnější podobu trati. Přibyla tedy serpentina z Brtníku na Kunratice, tam bude nahoře prémie v každém okruhu pro elitu,“ říká ředitelka závodu i seriálu Simona Davídková. „A všude máme krásné čerstvé potahy asfaltu,“ dodává autor trati Roman Horký, zároveň ředitel nedělního Pekla severu II z České Kamenice, ležící přes kopec. Tím jako by znovu potvrdil součinnost propojených a sehraných pořadatelských týmů obou závodů, ale i ženského etapáku Tour de Feminin. Pokud je pojedete, platí jedno stejné závodní číslo pro oba dny.

Bezpečnost pelotonu zajistí plovoucí uzávěry. „Policejní vůz pojede deset minut před závodním polem, a druhé deset minut za ním otevře silnici naplno. U hobíků, kteří jsou více roztahaní, regulovčíci na křižovatkách a ošemetných místech upozorňují na závod, aby se cyklisti s auty omezili co nejméně,“ vysvětluje Davídková, mezinárodní rozhodčí UCI. Po úspěšné zkušenosti funguje i hotline pro motoristy Na všech značkách oznamujících závod na silnicích bude telefonní číslo a QR kód s informacemi o objížďkách.

Nový sobotní okruh měří 20,2 km s převýšením 386 metrů. Vede z Krásné Lípy k ostrému startu na Krásném Buku, přes Vlčí Horu, Šluknov, Čitkův mlýn, Staré Křečany, Zahrady až do cíle na Vlčí hoře. Hobíci ho jedou třikrát, elita sedmkrát (tedy celkem 144, 4 km s převýšením 2782 m a zmíněnými 7 vrchařskými prémiemi. Závodní kancelář sídlí v Lípa resortu hned vedle stejného parkoviště jako loni, porada elity proběhne o kousek dál v kině. Tento závod předloni po 28 letech navázal na boj o putovní Pohár rumburské vzpoury.

O den později čeká Peklo severu II, pro hobíky 50,8 km na dvou okruzích s celkovým převýšením 1000 metrů, pro elitu na šesti 152, 4 km s 3000 metry. „Všechno při starým, přes centrum probíhá rekonstrukce silnice, takže do ideálních pozic se s cílem dostaneme až za rok. Příjezd a zázemí se nemění, jen objízdné silnice budou vypadat jinak,“ vysvětluje šéf Horký. Oba okruhy se dají profilově trochu přirovnat k belgickým klasikám, v závodním rauši se tedy můžete přenést do Flander či Ardén a místo vedlejšího jezdce si představit Van der Poela či Pogačara…

Podle sportovního ředitele svazu Jakuba Edera mají oba závody nejlepší povrch silnic ze všech tuzemských podniků. „A přihlásit se dá i na místě na poslední chvíli, když nebude jisté počasí. Samozřejmě doporučujeme učinit tak dopředu s předstihem,“ přidává další bonus Horký jako by toužil odehnat vzpomínky na loňský Mordor nečas.

Na co se můžete ještě těšit po sportovní stránce? Po zrušení závodů Visegrádské 4 a českého poháru v Hrabyni, má fanoušek cyklistiky méně šancí vidět domácí elitu. A taky Road Cup má svůj tahák, obhájí Jan Brňák z Lawi Stars loňský double, když proti němu nastoupí i elitní junioři z Roman Kreuziger Academy nebo Lawi Stars junior? Také se vyhlašuje více věkových kategorií. Výsledky z open závodů se započítávají do čtyřech seriálů – Road Cupu, ligy Masters, Severočeské amatérské ligy a Českolipského silničního poháru.

Silniční Pekla severu mají také nový web (https://www.pekloseveruroad.cz/cz/), aby se nekřížila se stejnojmenným tradičním seriálem horských kol. Najdete tam i videa z nebezpečnějších úseků tratí. Jako obvykle poběží ze závodů live přenosy.

Reportáž z loňska je zde.

Značka

Mohlo by se Vám taky líbít

Napište komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *